Kako je biti gospodinja male hiške

Gospodinjstvo je najbolj nehvaležno delo, saj se ga izjemno redko vidi ali opazi rezultate nenehno ponavljajočega dela. Ko pogledam izza prenosnika po Hiškotu, trenutno vidim fazo popoldanskega počitka. Kar pomeni, da je posoda od kosila še vedno na pultu v fazi predpriprave pranja – namočena v vodi, da se umazanija ne zasuši. Pred kuhinjskim pultom se na predalniku nevarno nagiba stolp zgrajen iz naključno naloženih pisarniških elementov – računovodskega fascikla, planerjev, beležk, spenjalnika za liste, praznih papirjev in celo polnilca za telefon. Ostalo je tako kot ”mora biti”. Vse na svojem mestu, skrbno zloženo in pripravljeno za hitro uporabo. No, skoraj. Nad vstopom v kuhinjski del, zgoraj ob košari z nogavicami, se v vodi namaka domač fižol. 🙂 Tako nekako se rešujejo situacije, ko zmanjka prostora na pultu.

Hiško v vsakem svojem kotičku opravlja namembnost večih posameznih bivanjskih prostorov. Kuhinja je pisarna, delovni pult in del kopalnice. Kotek je dnevna soba, pisarna, jedilnica in kino. Spalnica je tudi kdaj pisarna. Le kopalnica je res samo kopalnica. In ohranjanje reda znotraj takšnega prepleta je vedno zelo zabavno. Še posebej, ker se znotraj teh prostorov gibljeva dva, vsak s svojim namenom, ki se uskladi le nekajkrat v dnevu. Tako dostikrat preganjam Robija s papirji ven iz kuhinje, saj potrebujem čim daljši kuhinjski pult za nemoteno kreiranje jedi. Ko je jed skuhana, se mora pospraviti vse iz mize, ki je še pred nekaj trenutki bila pisarna, a se bo začasno prelevila v jedilnico. In tako naprej ”pleševa” po mali hiški, ki se čez dan prelevi marsikateri prostor.

Jedilnica, dnevna soba, pisarna, čitalnica, kino, …

 

Ključno pri hitrem in učinkovitem spreminjanju namembnosti kotičkov, je sprotno pospravljanje. Mali prostor te prisili, da relativno hitro pospraviš kar si potreboval in uporabljal, takoj ko z določenim delom končaš. Ključ dobrega pospravljanja je v dveh elementih:

  • nimaš prostora za odlaganje odvečnih stvari
  • enostavno nimaš preveč stvari

Prvega imava izredno malo, a še vedno se najde del police, kjer se kakšna stvar postane sami sebi namen. Skupaj z Robijem stvar “preanalizirava” ali gre za nekaj kar potrebujeva ali ne. Če ugotoviva, da ga ne potrebujeva, ga smiselno odstraniva (direktno v smeti, reciklirava, ponudiva družinskim članom ali odneseva v second hand trgovine). Tako se lotevam zmanjševanja morebitne krame, ki bi začela dušiti bivanjski prostor in posledično tudi ljudi v njem. Na tem mestu naj dodam, da se najpogosteje te “analize” odvijajo pred garderobno omaro (vedno mi ostajajo oblačila, ki jih ne oblečem niti enkrat v sezoni) in v pisarniškem oddelku (tukaj se stvari reciklira dnevno).

Izredna prednost gospodinjenja male hiške je hitrost in minimalna poraba časa, ki ga potrebujemo za ”klasično sobotno” pospravljanje. Pri meni traja to max. 45min. Pospravljeno vse na svojem mestu, pobrisan prah iz polic, sijoče kuhinjsko korito, pometeno, počiščen wc  in omedena pajčevina (tega ne zmanjka nikoli). Temeljita akcija zavzema še čiščenje oken, drgnjenje lesenega čebrčka ter čiščenje predalov. Takrat se zamudim tudi do 1h in pol. Super, kajne? Vendar vse ne more biti tako idealno. Mali prostor  v trenutku postane razmetan, takoj ko na pult odložiš 3 stvari in se preoblečeš sredi dnevne/pisarne/jedilnice. 🙂 Innn… že smo nazaj v akciji pospravljanja.

Za red in disciplino sem odgovorna jaz, zato imam vsa pooblastila, da lahko sitnarim (sej ne) in Robija lepo prosim, da za seboj čim hitreje pospravlja. Le tako najbolje funkcionirava in se skupaj z malim prostorom prilagajava potrebam znotraj vsakega dne. Gospodinja male hiške mora imeti dobro mero discipline in vztrajnosti, da ohranja red pri sprotnem pospravljanju v vsakem kotičku male hiške.

 

 

Naroči se na novičke iz hiške

Prejmi obvestila za dogodke in zanimivosti na email naslov.

Ne skrbi, ne bomo te zasuli z reklamami in vsakodnevnimi emaili. Tudi midva sovraživa to.

Napiši komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja